Moderniseer je zorggroep met efficiënte telefonie en betere samenwerking
Bij Huisartsentelefonie begrijpen we dat de zorgsector voor grote uitdagingen staat, zoals personeelstekorten, verouderde systemen, en een gebrek aan samenwerking. Wij geloven dat zorggroepen een cruciale rol spelen in het vooruit helpen van de huisartsenpraktijken. Daarom digitaliseren en optimaliseren wij in goede samenwerking met zorggroepen hun praktijken, waardoor zij op individueel niveau efficiënter kunnen werken. Daarnaast maken we het eenvoudig om samen te werken binnen de zorggroep. Dit leidt tot minder personeelsbehoefte en een betere opvang van uitval in de regio, zodat de continuïteit en kwaliteit van de zorg gewaarborgd blijven.
Innovatie oplossingen voor digitale transformatie
Bij Huisartsentelefonie zijn we erg trots op de belangrijke rol die we spelen in de digitale transformatie binnen de zorgsector. Ons doel is niet alleen om zorggroepen te voorzien van geavanceerde systemen, maar ook om daarmee het verschil te maken in hoe praktijken onderling samenwerken.
Ons team zorgt voor een naadloze implementatie van deze nieuwe systemen, waarbij we elke individuele praktijk gedurende het hele proces uitgebreid begeleiden en ondersteunen. Ons systeem is speciaal ontwikkeld om vooruit te lopen op toekomstige ontwikkelingen in de gezondheidszorg en we maken daardoor een verbeterde samenwerking tussen verschillende praktijken mogelijk.
Zo worden essentiële informatie en inzichten gedeeld, wat de samenwerking binnen jouw zorggroep versterkt en jou helpt om voorop te lopen in de digitalisering van de gezondheidszorg.
Efficiëntie en autonomie
Bij Huisartsentelefonie helpen we de praktijken binnen jouw zorggroep efficiënter te werken. We zijn altijd blij om te zien dat ons systeem werkprocessen soepeler maakt en de samenwerking binnen de zorggroep verbetert. Dit stelt zelfs kleinere teams in staat om uitstekende zorg te blijven leveren.
Bovendien vermindert ons systeem het administratieve werk aanzienlijk, waardoor zorgverleners meer controle krijgen en zelfstandiger kunnen werken. Ze hoeven zich geen zorgen te maken over onnodige rompslomp. Het resultaat is een efficiënte manier van werken en meer focus op het leveren van zorg.
Betere samenwerking binnen en tussen praktijken
Veel zorggroepen kiezen voor Huisartsentelefonie omdat hun aangesloten praktijken overspoeld worden met telefoontjes, waardoor assistentes veel stress ervaren. We zijn erg trots dat we hierin een enorm verschil maken en daarmee bijdragen aan een prettige werkomgeving voor een snel groeiende groep zorgmedewerkers.
Onze slimme telefonie geeft praktijken de regie over inkomende gesprekken terug. Vanaf het eerste moment zorgt dit voor rust in de praktijk door meer grip op de werkzaamheden en een betere structuur in de werkdag. Assistentes geven aan dat ze hun werk leuker vinden, wat van onschatbare waarde is in een tijd van hoge werkdruk en personeelsschaarste.
Volledige begeleiding en persoonlijke ondersteuning
Bij Huisartsentelefonie zijn we trots op de positieve impact die we creëren door veel tijd in onze klanten te steken. Vanaf het moment dat voor ons gekozen wordt, bieden we volledige ondersteuning en persoonlijke begeleiding. We richten het systeem in volgens de wensen van de praktijk en onze beproefde methodiek, en zorgen dat dit goed aansluit op de doelstellingen van de zorggroep.
Onze trainingen zorgen ervoor dat teams snel vertrouwd raakt met alle functionaliteiten, waardoor vanaf dag één met vertrouwen ons systeem gebruikt wordt. We bieden een service voor het bijwerken van bandjes die het je makkelijk maakt om meer grip te krijgen op de bereikbaarheid van praktijken.
Eenvoudige, maar krachtige rapportages bieden duidelijk inzicht in de bereikbaarheid en prestaties van de praktijk. Deze inzichten worden regelmatig samen besproken, om praktijken écht te helpen verbeteren en groeien. En we zorgen ervoor dat verbeterpunten uit de rapportages binnen de zorggroep gedeeld kunnen worden zodat iedereen ervan leert en er de voordelen uit kan halen.
Uniform systeem met zeggenschap voor praktijken
Bij Huisartsentelefonie bieden we zowel uniformiteit als keuzevrijheid. We leveren een overkoepelend systeem dat perfect past bij de behoeften van de zorggroep. Tegelijkertijd begrijpen we dat elke praktijk uniek is. Daarom kunnen we ook bestaande systemen integreren en laten samenwerken. Je kunt kiezen voor een volledig pakket of slechts enkele diensten afnemen.
Van veel huisartsen horen we dat ze al zoveel moeten van verzekeraars, overheid en andere instanties. In regio’s waar een uniform telefoonsysteem min of meer wordt afgedwongen, zien we daardoor veel weerstand ontstaan. In onze projecten behouden praktijkhouders iets te kiezen en besteden we veel aandacht hieraan. Juist daardoor zijn we succesvol en kiezen steeds meer praktijken bewust voor een stap voorwaarts en onderlinge samenwerking.
Zo creëren we een oplossing die werkt voor de hele zorggroep, terwijl individuele praktijken de vrijheid behouden om te kiezen wat het beste bij hen past.
Waarom kiezen zorggroepen voor Huisartsentelefonie?
Meer en meer zorggroepen weten de weg naar Huisartsentelefonie te vinden, omdat zij streven naar de best mogelijke zorgervaring voor hun patiënten en werkomgeving binnen praktijken. Om de volgende redenen kiezen zij voor een samenwerking met Huisartsentelefonie:
- Diepgaande kennis met passie voor de zorg
- Efficientie: meest positieve impact op werkprocessen en samenwerking
- Geeft elke huisarts en assistente persoonlijk aandacht waardoor projecten succesvol zijn
Huisartsentelefonie staat voor samenwerking en nauwe betrokkenheid. In een persoonlijk gesprek wordt direct duidelijk of dit bij jullie zorggroep past. Plan daarom vandaag nog een afspraak in en laten we samen kijken welke stappen we in jullie regio kunnen maken.
Veelgestelde vragen
Hoe kunnen verschillende praktijken binnen onze zorggroep concreet samenwerken met Huisartsentelefonie?
Elke huisartsenpraktijk krijgt bij Huisartsentelefonie een telefoonsysteem, volledig op de praktijk afgestemd en in eigen beheer. We koppelen deze systemen aan elkaar, waardoor met één druk op de knop kan worden samengewerkt met praktijken waar een samenwerking mee is. Bij uitval van een assistente kunnen collega’s een deel van de telefoontjes overnemen. Ook zijn er praktijken die structureel gezamenlijk alle telefonie doen, of in de middag een assistente delen. We starten met kleinschalige initiatieven en delen de resultaten binnen de zorggroep. Hierdoor zien we dat andere praktijken dit overnemen of hierbij aansluiten.
Hoe verloopt de implementatie van Huisartsentelefonie binnen een zorggroep?
In het voortraject is er al veel aandacht geweest voor de situatie en de behoeften van de zorggroep en zijn de leden van de zorggroep al vaak sterk betrokken geweest. De implementatie vindt plaats bij de praktijken. We bezoeken deze om bij elke praktijk het gehele traject uit te leggen en gezamenlijk een planning te maken. Elke praktijk heeft hierin veel inspraak, kan eigen keuzes maken en krijgt van ons alle aandacht. De voortgang rapporteren we voortdurend aan de projectleider binnen de zorggroep. We verzorgen gezamenlijke trainingen voor alle betrokken praktijken, zodat iedereen vanaf dag één vertrouwd is met het gebruik. Tijdens de implementatie zorgen we voor een naadloze overgang door een degelijke planning en testfases, waarbij de bereikbaarheid van de praktijken gewaarborgd blijft. We helpen met het verwijderen van oude systemen en opheffen van oude contracten. Onze ondersteuning blijft naderhand beschikbaar voor eventuele vragen en aanpassingen, zodat de zorggroep zonder onderbrekingen kan profiteren van de verbeterde telefonieoplossingen.
Hoe krijgen we alle praktijken mee in onze regio?
We krijgen alle praktijken binnen een regio vooral mee door de persoonlijke aandacht, de keuzevrijheid die we ze kunnen bieden en door heel goed werk te leveren. Wanneer we een zorggroep mogen leveren, dan is dat pas een begin en zullen we elke individuele praktijk bezoeken, aandacht geven en volledig adviseren. We geloven er niet in dat een uniform systeem op zich iets verbetert. Het zijn de mensen die we moeten laten zien wat de voordelen zijn en hoe ze die gebruiken. Gefasseerd kunnen praktijken overstappen, waardoor ze bij elkaar kunnen zien wat het oplevert en dat is vaak het meest overtuigend.
Kan Huisartsentelefonie geïntegreerd worden met het HIS dat binnen onze regio wordt gebruikt?
Ja, Huisartsentelefonie kan geïntegreerd worden met alle grote HIS systemen. Wij geloven in samenwerking, waardoor patiëntgegevens en telefoniefunctionaliteiten efficiënt samenkomen. Dit zorgt voor een vlotte toegang tot belangrijke informatie tijdens telefoongesprekken, vermindert administratieve lasten en verbetert de algehele zorgverlening. Onze technische ondersteuning zorgt ervoor dat de integratie probleemloos verloopt, zodat praktijken snel kunnen profiteren van de gecombineerde voordelen van Huisartsentelefonie en hun HIS systeem.
Heb je een andere vraag?
We helpen je graag verder! Neem gerust contact met ons op, of start direct een gesprek met onze chat voor snelle assistentie. We staan klaar om al je vragen te beantwoorden en te kijken hoe we je het beste kunnen ondersteunen.
Wat klanten zeggen over Huisartsentelefonie
"We waren voor onze patiënten regelmatig in gesprek en vonden dat dit niet langer kon. De overstap is vlekkeloos verlopen en sindsdien hebben we geen klachten meer ontvangen over onze bereikbaarheid. Een aanrader voor elke huisarts."
- Huisartsenpraktijk Ditvoorst, Alblasserdam
"Zeer behulpzame jongens die alles van telefonie snappen en bovenal weten waar een huisarts behoefte aan heeft. Vriendelijk, behulpzaam en kundig. Goede bereikbaarheid van de servicedesk. Een aanrader voor elke huisartspraktijk!"
- Huisartsenpraktijk De Moriaen, Strijen