Skip to content

Een goed bereikbare huisartsenpraktijk

Bij Huisartsentelefonie begrijpen we dat jouw praktijk altijd bereikbaar moet zijn en je persoonlijke ondersteuning verwacht. Huisartsentelefonie is met zorg ontworpen om de dagelijkse druk in je praktijk te verminderen en de patiënttevredenheid te verhogen.

Telefonie

Een man zit achter zijn bureau

Beter bereikbaar voor patiënten

Met Huisartsentelefonie ben je altijd bereikbaar voor je patiënten. Ons systeem blijft werken, zelfs bij lokale storingen, door automatisch over te schakelen naar alternatieve kanalen. Patiënten die contact opnemen, worden efficiënt opgevangen en kunnen hun wachttijd realtime volgen.

Dankzij ons terugbelsysteem worden onnodige wachttijden voorkomen, dit zorgt ervoor dat patiënten zich gehoord voelen en weten waar ze aan toe zijn. Tegelijkertijd biedt het jou de mogelijkheid om je te concentreren op wat belangrijk is: het verlenen van zorg.

Een prettige werkomgeving in de praktijk

Veel praktijken komen bij ons omdat ze overspoeld worden met telefoontjes waardoor assistentes veel stress ervaren. We zijn erg trots dat we hier een enorm verschil in kunnen maken. En dat we daarmee bijdragen aan een prettige werkomgeving voor een snel groeiende groep zorgmedewerkers.

Onze slimme telefonie geeft medewerkers controle over inkomende gesprekken. Vanaf het eerste moment zorgt dat voor rust in de praktijk door meer grip op werkzaamheden en structuur in de werkdag. Assistentes geven aan hun werk leuker te vinden en dat is goud waard in een tijd van werkdruk en personeelsschaarste.

Een man zit op de grond
Een vrouw is aan het bellen

Slimme telefonie die je praktijk sneller laat draaien

Tijd is een kostbaar goed in de gezondheidszorg. Huisartsentelefonie maakt taken eenvoudiger en beter planbaar. Dit bespaart onze klanten gemiddeld 1,5 uur per dag. Kostbare tijd, die kan worden besteed aan patiëntenzorg of voor een betere werk-privé balans.

De integratie met HIS-leveranciers en onze efficiënte koppelingen besparen assistentes tijd bij het opzoeken van patiëntgegevens. Ons terugbelsysteem optimaliseert de planning van telefonietaken, waardoor er meer tijd overblijft voor andere belangrijke werkzaamheden. Stap voor stap introduceren we nieuwe technologieën die ondersteunen zonder de persoonlijke benadering te verliezen.

Volledige begeleiding en persoonlijke ondersteuning

Bij Huisartsentelefonie zijn we trots op de positieve impact die we creëren door veel tijd in onze klanten te steken. Vanaf het moment dat je voor ons kiest, bieden we volledige ondersteuning en persoonlijke begeleiding. We richten het systeem in volgens jouw wensen en onze beproefde methodiek.

Onze trainingen zorgen ervoor dat je team snel vertrouwd raakt met alle functionaliteiten, waardoor je vanaf dag één met vertrouwen ons systeem gebruikt.

We bieden een service voor het bijwerken van bandjes die het je makkelijk maakt om meer grip te krijgen op je bereikbaarheid.

Eenvoudige, maar krachtige rapportages bieden duidelijk inzicht in de bereikbaarheid en prestaties van je team. Deze inzichten bespreken we regelmatig samen, om je praktijk écht te helpen verbeteren en groeien. En we zorgen ervoor dat verbeterpunten uit de rapportages meteen voor je ingevoerd worden.

Een vrouw zit op haar telefoon
Een vrouw kijkt naar haar telefoon

Waarom kiezen praktijkhouders voor Huisartsentelefonie?

Meer en meer praktijkhouders weten de weg naar Huisartsentelefonie te vinden. In de meeste gevallen worden zij doorverwezen door enthousiaste collega huisartsen en zorggroepen. Om de volgende redenen kiezen zij voor een samenwerking met Huisartsentelefonie:

  1. Snel en persoonlijk contact
  2. Creëert rust aan de telefoon
  3. All-in: onbeperkt support en advies inbegrepen

Huisartsentelefonie staat voor samenwerking en nauwe betrokkenheid. In een persoonlijk gesprek wordt direct duidelijk of dit bij jou en je praktijk past. Plan daarom vandaag nog een afspraak in en laten we samen kijken welke stappen jouw praktijk kan maken.

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik de wachttijden verminderen?

Met Huisartsentelefonie kun je wachttijden aanzienlijk verminderen door ons geavanceerde terugbelsysteem en realtime wachttijdbewaking. We zorgen voor een efficiënte afhandeling van gesprekken en voorkomen onnodige wachttijden, waardoor patiënten sneller geholpen worden. Bij Huisartsentelefonie geven we niet alleen de technische middelen, maar gaan we daadwerkelijk naast je zitten en geven praktisch, diepgaand advies. We maken slim gebruik van online tools om het aantal telefoontjes te verminderen, en bieden mogelijkheden om berichten in te spreken zoals herhaalrecepten of het annuleren van een afspraak. Dankzij het terugbelsysteem hoeven patiënten nooit meer te wachten. In plaats daarvan worden zij teruggebeld op een moment dat het hun uitkomt. Dit geeft de patiënt duidelijkheid waar hij aan toe is en wordt heel erg gewaardeerd. Mooie bijvangst is dat assistentes telefoongesprekken op een veel positievere manier starten, wat leidt tot snellere afhandeling en meer werkplezier.

Kan ik mijn eigen telefoonnummers behouden?

Ja, je kunt je bestaande telefoonnummers behouden wanneer je overstapt naar Huisartsentelefonie. Wij zorgen voor een naadloze overgang zodat je patiënten altijd hetzelfde nummer kunnen blijven bellen. Ook tijdens de dag van overstap blijft de praktijk de gehele dag bereikbaar. We testen namelijk eerst alles samen en geven een uitgebreide uitleg. Wanneer iedereen er klaar voor is, pas dan zetten we het nummer realtime over. We weten dat veel praktijkhouders dit spannend vinden, gezien hun ervaringen met andere partijen in het verleden. Juist daarom hebben we dit proces geperfectioneerd en kun je er bij Huisartsentelefonie op rekenen dat de praktijk altijd bereikbaar blijft.

Hoe lang duurt het om over te overstappen naar Huisartsentelefonie?

De overstap naar Huisartsentelefonie is snel en eenvoudig. Gemiddeld duurt het overstappen vier weken, afhankelijk van de wensen en planning van de praktijk. Het optimaal aansluiten van een huisartsenpraktijk daar zijn we goed in en elke stap in het proces is dan ook goed voorbereid. We stemmen effectief af, komen voorbereidingen doen op de praktijk en zorgen dat alles volledig voorbereid is. Op de dag van overstap, ligt de focus daardoor op jullie team. Op uitleg, praktische training en het vertrouwd in gebruik nemen. Met deze werkwijze steken wij veel tijd in onze klanten, waardoor het voor jullie juist relatief weinig tijd kost om te starten. Bovendien is het makkelijk in gebruik en kun je daardoor direct de vruchten plukken.

Welke ondersteuning biedt Huisartsentelefonie bij technische problemen?

Huisartsentelefonie biedt uitgebreide technische ondersteuning om ervoor te zorgen dat jullie systeem altijd optimaal functioneert. We hebben het meest betrouwbare platform van Nederland neergezet, zodat het telefoonsysteem altijd werkt. Mocht je op de praktijk een probleem of storing ervaren, dan staat ons support team klaar om dit snel en goed op te lossen. Hierin nemen we de volledige verantwoordelijkheid om je écht te helpen. Dat staat voor ons boven alles en service is dan ook geen verdienmodel. Alle supportvragen, doorvoeren van wijzigingen en advies zijn bij de prijs inbegrepen.

Welke trainingen biedt Huisartsentelefonie aan voor mijn team?

Wij bieden uitgebreide trainingen aan om je team vertrouwd te maken met alle functionaliteiten van ons systeem. Het systeem is makkelijk in gebruik, wat ervoor zorgt dat je er snel mee uit de voeten kan. Bij de overstap plannen we tijd in voor een praktische training over de werking en het gebruik. Deze trainingen zijn ontworpen om ervoor te zorgen dat je team vanaf het eerste moment met vertrouwen het systeem kan gebruiken. Wanneer zij daadwerkelijk starten, blijven wij aanwezig om eventuele vragen te beantwoorden en praktische tips te geven. Naast de gebruikerstrainingen, geven we beheerderstrainingen. De opzet hiervan is zeer interactief waarbij we gezamenlijk kijken hoe voor jullie belangrijke scenario’s kunnen worden ingesteld, hoe statistieken bekeken kunnen worden en we daarbij direct praktisch advies geven aan de hand van de gegevens die we zien.

Heb je een andere vraag?

We helpen je graag verder! Neem gerust contact met ons op, of start direct een gesprek met onze chat voor snelle assistentie. We staan klaar om al je vragen te beantwoorden en te kijken hoe we je het beste kunnen ondersteunen.

Hoe werkt het?

Dit kun je van ons verwachten

Adviesgesprek

Na telefonisch contact volgt er een gesprek met één van onze adviseurs. Tijdens dit gesprek worden jouw wensen geïnventariseerd, bekijken wij de huidige technische situatie en geven wij een toelichting op de telefooncentrale en de mogelijkheden.

Offerte

Ben je enthousiast? Dan ontvangt je van ons een volledige en op maat gemaakte offerte ter goedkeuring.

De voorbereiding

Ga je ervoor? Dan kunnen we echt aan de slag! Samen met jou bepalen we hoe de bereikbaarheid van je praktijk ingericht gaat worden, de opzet, tijden en beschikbaarheid. Hierbij nemen we je aan de hand door onze best practices te combineren met de specifieke situatie en wensen van jouw praktijk. Volgens deze afspraken richten we het systeem volledig voor je in.

Training en start

We stellen het telefoonsysteem en alle toestellen vooraf volledig in en komen naar jouw praktijk om deze te plaatsen. Na een uitgebreide uitleg kan het systeem direct gebruiken en ben je zonder onderbreking bereikbaar via Huisartsentelefonie. Onze adviseurs blijven gedurende de eerste uren aanwezig voor verdere ondersteuning en praktisch advies.

Finetunen

Vroeg of laat zijn er zaken die je net even iets anders wilt inrichten dan eerder bedacht. Huisartsentelefonie is zeer flexibel en we kunnen zowel kleine als grote zaken voor je aanpassen, uitbreiden en omzetten, vrijwel altijd op afstand.

Doorlopende ondersteuning

Heb je vragen of verzoeken dan helpen wij je graag. Als er een bandje verwisseld moet worden of het belmenu moet worden aangepast dan doen wij dit graag voor je, of we leggen uit hoe je dit zelf kunt doen. Ook voor andere verzoeken rondom telefonische verbinding kan je altijd bij ons terecht.

"We waren voor onze patiënten regelmatig in gesprek en vonden dat dit niet langer kon. De overstap is vlekkeloos verlopen en sindsdien hebben we geen klachten meer ontvangen over onze bereikbaarheid. Een aanrader voor elke huisarts."

- Huisartsenpraktijk Ditvoorst, Alblasserdam

"Zeer behulpzame jongens die alles van telefonie snappen en bovenal weten waar een huisarts behoefte aan heeft. Vriendelijk, behulpzaam en kundig. Goede bereikbaarheid van de servicedesk. Een aanrader voor elke huisartspraktijk!"

- Huisartsenpraktijk De Moriaen, Strijen

De bereikbaarheid van jouw praktijk verbeteren? Kijk hoe Huisartsentelefonie je hierbij kan helpen.