Skip to content

De voordelen van Huisartsentelefonie voor patiënten

Ons systeem is ontworpen om de patiëntervaring te verbeteren en de dagelijkse praktijkvoering soepeler te laten verlopen. Daarmee zorgen we voor een betere toegang tot de zorg door betere communicatie met zorgverleners en meer persoonlijke aandacht. Patiënten kunnen erop vertrouwen altijd met een zorgverlener in contact te kunnen komen.

Telefonie

Een man zit achter zijn bureau

Verhoogde patiënttevredenheid

Bij Huisartsentelefonie streven we ernaar dat patiënten altijd tevreden zijn met hun huisarts. Ons systeem zorgt ervoor dat patiënten altijd iemand kunnen bereiken wanneer ze bellen, of het nu gaat om zorgen of vragen.

Als ze niet meteen een assistente aan de lijn krijgen, kunnen ze kiezen voor een terugbelafspraak en worden ze teruggebeld op een moment dat hen uitkomt, zonder hun plek in de wachtrij te verliezen. Hierdoor kunnen patiënten hun verhaal kwijt wanneer het hen schikt en krijgen ze altijd de juiste persoon aan de lijn die hun vraag kent en snel kan helpen.

Huisartsenpraktijk makkelijk te bereiken

Stel je voor: je patiënten bereiken je moeiteloos en krijgen snel hulp. We vinden het geweldig dat ons systeem dat werkelijkheid maakt. De patiënt belt, kiest ervoor om teruggebeld te worden en kan verder met zijn dag zonder in de wachtrij te blijven hangen. Je weet waar je aan toe bent, geen irritatie.

Bij waarneming zorgt onze carrousel ervoor dat gesprekken netjes over aangesloten praktijken worden verdeeld, zodat patiënten altijd snelle en passende hulp krijgen. Het resultaat? Altijd iemand aan de lijn, betere werkverdeling en tevreden patiënten.

Een man en een vrouw zijn aan het praten
Een vrouw is aan het bellen

Altijd een antwoord op zorgvragen

Dankzij ons systeem krijgen patiënten altijd een antwoord op hun vragen, zonder onzekerheid of eindeloos wachten, zelfs tijdens waarneming. Ons systeem verdeelt gesprekken eerlijk over beschikbare praktijken, zodat elke patiënt snel wordt gekoppeld aan een assistent.

Door systeemkoppelingen heeft de assistente meteen toegang tot hun gegevens. Patiënten voelen: "Hier kennen ze me, hier helpen ze me snel." Ze hangen niet op in frustratie, maar krijgen snel iemand te spreken.

Jouw praktijk voelt als een vertrouwde plek waar ze altijd terecht kunnen.

Een vrouw zit achter haar bureau

Wat betekent dit voor de patiënten van uw praktijk?

De meeste patiënten zijn blij als een praktijk overstapt op Huisartsentelefonie, omdat de praktijk beter bereikbaar wordt en patiënten beter weten waar ze aan toe zijn. Om de volgende redenen kiezen andere praktijken voor een samenwerking met Huisartsentelefonie:

  1. Meer tijd voor zorg
  2. Snellere hulp voor patiënten
  3. Altijd een antwoord op vragen van patiënten

Huisartsentelefonie staat voor samenwerking en nauwe betrokkenheid. In een persoonlijk gesprek wordt direct duidelijk of dit bij jou en je praktijk past. Plan daarom vandaag nog een afspraak in en laten we samen kijken welke stappen jouw praktijk kan maken.

Veelgestelde vragen

Hoe verbetert het terugbelsysteem de ervaring van patiënten?

Het terugbelsysteem van Huisartsentelefonie verbetert de ervaring van patiënten aanzienlijk door wachttijden te minimaliseren en zekerheid te bieden over wanneer ze geholpen worden. Patiënten hoeven niet in de wacht te blijven hangen; in plaats daarvan kunnen ze een terugbelverzoek achterlaten en worden ze op de afgesproken tijd teruggebeld. Dit verhoogt de efficiëntie en vermindert frustraties bij patiënten, omdat ze niet onnodig hoeven te wachten en duidelijkheid hebben over wanneer ze contact kunnen verwachten. Bovendien zorgt het systeem ervoor dat gesprekken in alle focus kunnen plaatsvinden, wat de kwaliteit van het gesprek ten goede komt en leidt tot een hogere patiënttevredenheid.

Wat zijn de voordelen van het altijd bereikbaar zijn voor patiënten?

Het altijd bereikbaar zijn voor patiënten biedt verschillende voordelen die bijdragen aan zowel de efficiëntie van de praktijk als de tevredenheid van de patiënten. Ten eerste, het verhoogt de toegankelijkheid van de zorg, waardoor patiënten zich ondersteund en gewaardeerd voelen. Dit kan leiden tot een verbetering van de patiënttevredenheid en -loyaliteit. Ten tweede, het biedt de mogelijkheid om urgente zorgvragen snel te adresseren, wat essentieel is voor het welzijn van de patiënt en het kan helpen bij het voorkomen van escalaties van gezondheidsproblemen. Verder helpt het de praktijk om efficiënt te functioneren door de communicatie te stroomlijnen en de administratieve belasting te verminderen, wat meer tijd overlaat voor directe patiëntenzorg.

Heb je een andere vraag?

We helpen je graag verder! Neem gerust contact met ons op, of start direct een gesprek met onze chat voor snelle assistentie. We staan klaar om al je vragen te beantwoorden en te kijken hoe we je het beste kunnen ondersteunen.

Hoe werkt het?

Dit kun je van ons verwachten

Adviesgesprek

Na telefonisch contact volgt er een gesprek met één van onze adviseurs. Tijdens dit gesprek worden jouw wensen geïnventariseerd, bekijken wij de huidige technische situatie en geven wij een toelichting op de telefooncentrale en de mogelijkheden.

Offerte

Ben je enthousiast? Dan ontvangt je van ons een volledige en op maat gemaakte offerte ter goedkeuring.

De voorbereiding

Ga je ervoor? Dan kunnen we echt aan de slag! Samen met jou bepalen we hoe de bereikbaarheid van je praktijk ingericht gaat worden, de opzet, tijden en beschikbaarheid. Hierbij nemen we je aan de hand door onze best practices te combineren met de specifieke situatie en wensen van jouw praktijk. Volgens deze afspraken richten we het systeem volledig voor je in.

Training en start

We stellen het telefoonsysteem en alle toestellen vooraf volledig in en komen naar jouw praktijk om deze te plaatsen. Na een uitgebreide uitleg kan het systeem direct gebruiken en ben je zonder onderbreking bereikbaar via Huisartsentelefonie. Onze adviseurs blijven gedurende de eerste uren aanwezig voor verdere ondersteuning en praktisch advies.

Finetunen

Vroeg of laat zijn er zaken die je net even iets anders wilt inrichten dan eerder bedacht. Huisartsentelefonie is zeer flexibel en we kunnen zowel kleine als grote zaken voor je aanpassen, uitbreiden en omzetten, vrijwel altijd op afstand.

Doorlopende ondersteuning

Heb je vragen of verzoeken dan helpen wij je graag. Als er een bandje verwisseld moet worden of het belmenu moet worden aangepast dan doen wij dit graag voor je, of we leggen uit hoe je dit zelf kunt doen. Ook voor andere verzoeken rondom telefonische verbinding kan je altijd bij ons terecht.

"We waren voor onze patiënten regelmatig in gesprek en vonden dat dit niet langer kon. De overstap is vlekkeloos verlopen en sindsdien hebben we geen klachten meer ontvangen over onze bereikbaarheid. Een aanrader voor elke huisarts."

- Huisartsenpraktijk Ditvoorst, Alblasserdam

"Zeer behulpzame jongens die alles van telefonie snappen en bovenal weten waar een huisarts behoefte aan heeft. Vriendelijk, behulpzaam en kundig. Goede bereikbaarheid van de servicedesk. Een aanrader voor elke huisartspraktijk!"

- Huisartsenpraktijk De Moriaen, Strijen

De bereikbaarheid van jouw praktijk verbeteren? Kijk hoe Huisartsentelefonie je hierbij kan helpen.