Stappenplan nieuwe telefooncentrale

 

stappenplan nieuwe telefooncentrale

“We hebben een nieuwe telefooncentrale nodig, maar waar moeten we beginnen”

Dit horen wij vaak als we in gesprek gaan met huisartsen. Om u op weg te helpen vindt u hieronder een handig stappenplan voor uw nieuwe telefooncentrale. Wanneer uw praktijk nog gebruik maakt van ISDN is het belangrijk om tijdig actie te ondernemen en een betrouwbaar en veilig alternatief te zoeken. Zie ook ISDN Stopt.

Het verschilt per situatie wat de beste telefonie-oplossing is voor uw onderneming. Een snelle overstap van ISDN naar KPN VoIP levert niet altijd de beste toekomst vaste oplossing. Het inwinnen van advies op maat is essentieel. Zeker bij huisartsenpraktijken waar een afgesloten en beveiligd netwerk een must is.

Vertel mij meer

Stappenplan

In 6 stappen naar een nieuwe telefooncentrale. Deze stappen zijn gericht op Huisartspraktijken of andere eerstelijns zorginstellingen. Neem vooral contact met ons op als u direct advies wilt.

Neem direct contact op


Stap 1: Opstellen checklist

Elke praktijk heeft een eigen werkwijze en behoefte aan andere functionaliteiten. Gebruik de checklist hiernaast om na te gaan welke functies jullie nodig hebben. En let op de vereisten voor het beveiligen van persoonsgegevens. 

Stap 2: Inventarisatie apparatuur

Hoeveel apparatuur heeft uw praktijk nodig. Maak een overzicht met hoeveel headsets, vaste en mobiele toestellen er nodig zijn. 

Stap 3: Nodig 2 a 3 partijen uit

Elke praktijk is uniek en vereist dus een maatwerk oplossing. Ga niet voor de snelle stap door enkel online offertes op te vragen., maar nodig de partijen uit voor een toelichting. Op deze manier kom je erachter of de partij een goede partner is en echt kan inspelen op uw behoeften. 

Stap 4: Vergelijk de voorstellen

Kijk hierbij niet alleen naar de prijs maar beoordeel het totaalplaatje. Zaken ter overweging zijn bijvoorbeeld:

  • Is er een klantenservice die dagelijks bereikbaar is
  • Levert de partij een beveiligde lijn
  • Is de prijs voor een telefonie pakket vast of variabel
  • Wat is de opzegtermijn
  • Neemt de partij de hele implementatie uit handen

Stap 5: Implementatie nieuwe systeem

Een goede partner in telefonie zorgt voor een soepele overgang naar een nieuw telefoonsysteem. Het is wel verstandig om uw collega’s goed voor te bereiden op de geplande wijziging. 

Stap 6: Zeg oude abonnementen op!

Wacht hier niet te lang mee, om dubbele kosten te voorkomen.

Checklist belangrijke functies:

Bekijk hier welke functies voor uw praktijk van belang zijn. Hiermee heeft u direct een checklist om voorstellen van telefonie oplossingen te beoordelen.

  • Belgroepen
  • Uitgebreide wachtrij
  • Keuzemenu
  • Mobiele koppeling
  • Voicemail naar e-mail
  • Doorverbinden en intern bellen
  • Faxen
  • Separatie spoedlijn
  • Noodscenario bereikbaarheid
  • Sluitingstijden en waarnemingen
  • Onbeperkt bellen
  • Anders namelijk..

 

Stappenplan nieuwe telefooncentrale

 

 

088-4555505 op werkdagen 8.00-17.00

Copyright 2018 | Privacyverklaring | Huisartsentelefonie is onderdeel van Viritel BV - KvK 55533949