Laat een bandje afspelen tijdens je vakantie. Wat spreek je in en hoe stel je het schema in? Bekijk hieronder de instructievideo. TIP: Scroll je liever in je eigen tempo door de stappen, klik dan op de knop "vergroot" onder de video.
vergroot
TeleQ: Vakantie bandje instellen
1. Vakantieschema instellen
Bij sluiting van de praktijk, bijvoorbeeld met vakantie, kan er een bandje ingesteld worden. Dit bandje overruled de normale keuzemenu’s.
Let op deze manier van instellen is enkel geschikt voor meldingen waar geen keuzes te horen zijn.
Is er wel een keuze nodig? Bijvoorbeeld 'toets 0 om doorgeschakeld te worden naar een carrousel'. Dan moet hier een op maat gemaakte oplossing voor komen. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via 088-4555500 of support@viritel.nl
2. Spreek eerst het bandje in TeleQ in en geef het een logische naam.
Het bandje zal 24 7 afspelen, spreek daarom ook de ANW waarneming in (verwijzing huisartsenpost).
Hulp nodig bij het inspreken? Zie hiervoor de handleiding:TeleQ: Bandjes inspreken
3. Voor welke tijden stel je het vakantie bandje in?
Laat het tijdelijk gesloten schema ingaan op de laatste werkdag voor de vakantie om 17:00 (sluitingstijd).
Hiermee voorkom je dat er via het 'normale' ANW bandje, patiënten herhaalrecepten kunnen inspreken.
Laat het bandje stoppen, op de laatste vakantiedag 17:00 (sluitingstijd). Hierdoor kunnen patiënten via het 'normale' ANW bandje, recepten aanvragen voor de aankomende werkweek.
4. Vakantiebandje instellen: Klik op het tabblad "Schema".
5. Klik op de (eerste) dag, die je wilt sluiten. Hiermee zet je de datum gelijk goed.
Je kan ook direct op de rode knop "Tijdelijk Gesloten" klikken.
6. Kies voor "Tijdelijk gesloten"
7. Pas de tijd en datum aan.
8. Let op: In de nacht kunnen patiënten ook herhaalrecepten aanvragen, dus dit wil je ook sluiten.
Om deze reden voeren wij de tijd van 00:00 tot 00:00 in.
9. Klik op het dropdown menu onder "Sluitingsbericht gebruiken"
Gebruikelijk betekent het gebruikelijke gesloten band van de praktijk.
10. Kies voor het juiste "Vakantiebandje"
11. Selecteer daarna "...en beëindig vervolgens het gesprek."
12. Klik op "Opslaan"
13. Selecteer de volgende dag van je vakantie. Voor elke dag van je vakantie moeten deze stappen doorlopen worden. Begin weer bij stap 5 in deze handleiding.
14. Mocht je er niet uitkomen of andere vragen hebben? Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via 088-4555500 of support@viritel.nl.
We helpen je graag.
Alvast een fijne vakantie!